Stuwa® Triple roersysteem
Het Triple roersysteem bestaat altijd uit drie roeren per schroef. Twee vrijwel identieke, gespiegelde buitenroeren. En er tussen een relatief klein, kort middenroer. Door drie roeren achter één schroef te plaatsen wordt het rendement- en manoeuvreergedrag verbeterd.
Het kleine, korte middenroer werkt als een soort 'spoiler' en haalt de 'draaiing' uit het schroefwater. De water stuwstraal krijgt zo meer kracht. In combinatie met de relatief breed staande buitenroeren is er praktisch geen weerstand bij rechtuit varen en wordt een optimaal rendement verkregen. De uitgekiende plaats van het middenroer zorgt voor het beste resultaat. Beter sturen, minder brandstof en tijdwinst.
De beste combinatie
In combinatie met onze bijbehorende Triple stuurmachine® verkrijgt u één van de beste stuurwerken die de scheepvaart kent. Bij sturen, zorgt een kleine roeruitslag van het middenroer al voor een flinke buiging van het schroefwater. De hoofdroeren bewegen dan nog nauwelijks mee en veroorzaken vrijwel geen weerstand. Bij verder insturen geeft het middenroer vloeiend het schroefwater door aan de buitenroeren. De roeren sluiten praktisch op elkaar aan waardoor het water goed opzij wordt gezet. Het resultaat: een uitstekend stuurgedrag.
Veel mogelijk
In overleg met u maken we een keuze voor het optimale bladprofiel van de buitenroeren. Balansroeren, dynamicroeren, of ons nieuwste easyflow profiel. Er is veel mogelijk bij De Waal.
Voordelen
- Minder weerstand, sneller varen
- Optredend spoiler effect
- Snel reagerend schip
- Minder brandstofverbruik
- Op de plaats rondgaan
- Uitstekend geconserveerd
- Robuust uitgevoerde lagering
- Langdurig onderhoudsvrij
- Voorzien van unieke krimpring
- Levering onder iedere klasse